Choć obecnie większość modeli motocykli zasilana jest instalacjami wtryskowymi, to nadal na drogach możemy spotkać maszyny wyposażone w gaźnik. Używanie sezonowe jednośladów, sprawia, że wiosną powinniśmy skontrolować, czy gaźnik wymaga wyczyszczenia, regulacji, a w ostateczności wymiany tej części.

Wpływ gaźnika na użytkowanie motocykla

Część jaką jest gaźnik odpowiada za utrzymanie odpowiedniej mocy w naszej maszynie. Wszystko jednak zależy od intensywności korzystania z motocykla oraz sposobu w jaki przechowujemy pojazd zimą. Najpowszechniejszą bolączką użytkowników maszyn z gaźnikiem jest osadzanie się zanieczyszczeń na dnie komory pływakowej tej części. Przejeżdżając spore dystanse latem z pewnością będziemy musieli prędzej czy później skorzystać z czegoś takiego jak zestaw naprawczy gaźnika.

W przeciwnym razie po zimowym postoju spotka nas niemiła niespodzianka. Najprawdopodobniej motocykla nie będziemy w stanie uruchomić lub też nie będzie działał poprawnie. Jeśli po sezonowym postoju maszyna działa bez zarzutu, to nasz gaźnik nie wymaga czyszczenia. Oczywiście można to zrobić profilaktycznie, przydatne zestawy naprawcze zawsze przyniosą spodziewany rezultat.

Najczęstsze problemy związane z gaźnikiem

W momencie ściągnięcia płachty z motocykla, to konieczność przeprowadzenia kilku obowiązkowych czynności. Maszyna przechowywana zimą w ogrzewanym garażu z pewnością będzie miała niedostatek benzyny w komorze pływakowej. Wytwarzają się tam tlenki metalu, co zmusza nas do wykonania gruntownego oczyszczania gaźnika. Jeśli tego nie zrobimy, to przy odpaleniu motocykla spowodujemy zatkanie dysz i kanalików.

Jazda z wadliwie działającym gaźnikiem może doprowadzić do trwałego uszkodzenia silnika. Wówczas nawet najlepszy i najdroższy zestaw naprawczy gaźnika może nie sprostać naszym potrzebom. Warto też zwrócić uwagę na stan kranika paliwowego. To on odpowiada za kontrolę poziomu benzyny w baku naszego motocykla. W przypadku problemów z nim, jego przeciekania, to zestaw naprawczy kranika paliwowego będzie zasadny w użyciu.

Awarie gaźnika są zawsze indywidualnym przypadkiem

Trudno ująć specyfikę usterek gaźnika. Każdy przypadek bywa inny, wiele czynników na to wpływa. Zawarte wcześniej wytyczne są ogólne, mogą okazać się pomocne, jeśli chcemy się zorientować co nieprawidłowo działa w gaźniku. W momencie, kiedy zawarte porady nie rozwiązują naszego problemu, należy jak najszybciej skontaktować się z wykwalifikowanym mechanikiem.

Zarówno zestaw naprawczy gaźnika, jak i zestaw naprawczy kranika paliwowego, to podstawowe wyposażenie każdego użytkownika jednośladu. Zła diagnoza sprawi, że czynność wyczyszczenia i regulacji gaźnika będzie trzeba powtórzyć. Pamiętaj, że konserwacja gaźnika powinna być regularna, jeśli to zaniedbasz, to przygotuj się na poważniejsze wydatki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *