Pompa paliwowa to jeden z kluczowych elementów motocykla. Awaria tego podzespołu może sprawić, że nasz ukochany jednoślad zostanie unieruchomiony. W jaki sposób dowiedzieć się, że pompa paliwowa uległa usterce? Czy możliwa jest w tym przypadku profilaktyka? Jak bardzo pomocny może okazać się zestaw naprawczy pompy paliwa?

Funkcje pompy paliwowej

Podstawowym zadaniem pompy paliwa jest dostarczanie paliwa do układu zasilania przy jednoczesnym regulowaniu jego ciśnienia. Producenci oferują do kilkunastu rodzajów pomp paliwa wraz z wieloma dodatkami. Oferowane są również przydatne zestawy naprawcze, takie jak zestaw naprawczy pompy paliwa czy zestaw naprawczy kranika paliwowego.

Na szczęście pompa paliwowa nie należy do części, które często ulegają awariom. Niemniej, nie ma reguły i zestaw naprawczy pompy paliwa może w każdej chwili okazać się niezwykle przydatny. Jednak, aby przystąpić do całego procesu usunięcia usterki należy w pierwszej kolejności ją zdiagnozować, a następnie opróżnić, wypłukać dokładnie zbiornik.

Symptomy zepsucia pompy paliwowej

Najczęściej wadliwość podzespołu odpowiedzialnego za przepływ paliwa w twoim motocyklu w żaden sposób nie zostanie zasygnalizowana przez elektronikę. Stąd usterka pompy paliwowej wiąże się z dużym zaskoczeniem. Istnieje jednak kilka typowych objawów, na które warto zwrócić szczególną uwagę. Pierwszy problem to rozruch motocykla, do tego stopnia, iż niemożliwe okaże się odpalenie maszyny. Kolejny symptom to osłabiona reakcja na gaz, czyli najprościej rzecz ujmując utrata mocy.

Uciążliwe jest też nieustanne pooszarpywanie i przygasanie silnika. Najprostszy objaw do zdiagnozowania jest głośna praca pompy. Choć w tym przypadku niekoniecznie może to oznaczać moment, kiedy będzie należało użyć przydatne zestawy naprawcze. Głośna praca podzespołu może dotyczyć także zanieczyszczonego filtra paliwa. Jeśli mamy jakąkolwiek wątpliwość, to nie pozostaje nam nic innego jak udać się do wykwalifikowanego mechanika.

W jaki sposób zapobiec awarii i wybrać dobry zestaw naprawczy pompy paliwa

Postaraj się unikać jazdy na rezerwie paliwowej. Jednak nie do przesady, jeśli od czasu do czasu zapali się kontrolka, to nie oznacza to złego użytkowania motocykla. Pamiętaj, aby nie robić tego zbyt często, wówczas zatarcie pompy paliwa jest bardziej prawdopodobne. Nie zapominajmy, że paliwo odpowiada za smarowanie oraz chłodzenie. Najlepiej, aby bak paliwa był zatankowany co najmniej do 1/4, a najlepiej 1/3 swojej objętości.

Zwróć też uwagę na to, jakie paliwo tankujesz. Zadbaj o to, aby było możliwe jak najwyższej jakości, o odpowiedniej liczbie oktanowej. Częstym powodem awarii pompy paliwa jest zanieczyszczenie zbiornika. Każde zabrudzenie, rdza wiąże się z negatywnym wpływem na działanie tego podzespołu, wówczas zestaw naprawczy pompy paliwa okaże się niezbędny w użyciu.

Dbaj o pompę paliwową swojego motocykla

Należy wziąć pod uwagę, że jeśli nie będziesz dbał o pompę paliwową, to twoja maszyna odmówi posłuszeństwa w najmniej oczekiwanym momencie. Z tego też powodu nie tankuj paliwa o słabej jakości, bo usunięcie usterek baku może okazać się dla ciebie bardzo drogą czynnością. Unikaj jazdy na rezerwie, w momencie zapalenia się kontrolki zjedz na najbliższą stację benzynową i uzupełnij niedostatek paliwa.

Jeśli chcesz uniknąć konieczności wzywania lawety, to na bieżąco obserwuj zachowanie swojego motocykla. W przypadku pompy paliwa nie należy nadmiernie oszczędzać, tylko zakupić najlepszy dostępny zestaw naprawczy pompy paliwa. Wymiana części to duży koszt, więc lepiej temu zapobiec i cieszyć się wysoką wydajnością i komfortem akustycznym swojej maszyny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *