Do prawidłowego funkcjonowania motocykla wyposażonego w gaźnikowy układ zasilania niezbędny jest sprawny kranik w układzie paliwowym. Perypetie z nim często nękają użytkowników jednośladów. W jaki sposób można przeciwdziałać usterkom związanymi z tą na pozór niewielką częścią?
Podstawowe funkcje kranika paliwowego
Głównym zadaniem kranika paliwa jest niedopuszczenie do niekontrolowanego wypływu benzyny ze zbiornika, kiedy nasza maszyna jest w trakcie postoju. Poza tym, sprawny kranik zapewnia odpowiedni dopływ do gaźnika, podczas pracy silnika. Producenci zasypują nas ofertami i rodzajami kraników paliwa, wyróżnia się najczęściej jego trzy typy.
Pierwszy z nich to ręczny, który występuje w motocyklach wyprodukowanych przed 1990 rokiem oraz w skuterach przed 1980 roku. Kolejny z nich to ręczny podciśnieniowy, który znajdziemy jako podzespół jednośladów wyprodukowanych po 1990 roku. Trzecia opcja to automatyczny podciśnieniowy, montowany w przypadku, kiedy zbiornik paliwa jest całkowicie ukryty pod częściami nadwozia. Niezależnie od typu, zestaw naprawczy kranika paliwowego może okazać się przydatny w najmniej oczekiwanym momencie.
Od naszego użytkowania zależy trwałość kranika paliwa
W zależności od stopnia użytkowania motocykla oraz dbania o jego mechanizm trudno stwierdzić, który kranik jest najbardziej wadliwy. Nie uruchomienie motocykla może być spowodowana pęknięciem uszczelek, plastikowych części tego podzespołu. Zestaw naprawczy kranika paliwowego zawiera wszystkie niezbędne elementy, które pozwolą na jego regenerację.
W przypadku poważniejszych problemów z silnikiem warto skonsultować się z kimś bardziej doświadczonym lub profesjonalnym mechanikiem. Przydatne zestawy naprawcze są proste w obsłudze, często nawet początkujący motocykliści są w stanie sami poradzić sobie z niewielkimi usterkami kranika paliwowego. Zestaw naprawczy kranika paliwowego powinien znajdować się w podstawowym ekwipunku każdego użytkownika jednośladów.